Czy w Niemczech można kupić polski ser biały / twaróg (na sernik, na pierogi ruskie)? | Szwabska ziemia blog

W tym przypadku niestety nie będzie tak łatwo. Białego sera w takiej postaci, jaką znamy z Polski, niestety w niemieckich sklepach nie znajdziemy. Najlepszym rozwiązaniem pozostają oczywiście polskie (np. sieć supermarketow Lukullus) lub ruskie sklepy (np. sieć Mix Markt).

Dla osób, ktore podobnie jak ja musiałyby sie tłuc przez całe miasto, mam kilka przydatnych wskazówek.

Jaki kupić ser na sernik?


Najlepiej sprawdzil sie u mnie Schichtkäse, do kupienia w każdym supermarkecie. Konsystencja najbardziej przypomina nasz polski bialy ser.




Do chatki używam bardzo często gotowego Speisequark, ktory ma bardzo kremowa konsystencję.  Moja mama, na codzień mieszkająca w Polsce, uważa, że jest troszkę za kwasny, ale goście do tej pory zawsze sobie chwalili 😀.



Sama nie próbowałam, bo jakoś w naszych okolicach w żadnym sklepie tych serów znaleźć nie mogę, ale słyszałam już od wielu osób, że w sklepach typu Lidl, Kaufland, Penny, Rewe są sery jeszcze bardziej zbliżone do naszego polskiego niż Schichtkäse:

 

Tak jak już wyżej wspominałam, mnie się tych serów niestety nie udało znaleźć, ale może w Waszych okolicach będziecie mieć więcej szczęścia 😉


Jaki kupić ser na pierogi ruskie?


Tutaj tez ewentualnie moglabym polecić Schichtkäse, ale jest coś lepszego: ser typu greckiego. Np. Feta, albo ser turecki Ömür Käse in Salzlake. Sery tureckie sa do kupienia w duzych tubach. Trzeba uwazac, zeby ser byl z Kuhmilch (mleka krowiego), chyba, ze nie przeszkadza nam Schafskäse (ser z mleka owczego).

Ser taki już jest słony. Pierogi ruskie wychodza pyszne😀


Dajcie znać w komentarzu, jakie wy sery używacie do polskich potraw i ciast!

Inne moje wpisy o poszukiwaniu polskich produktow w Niemczech: kliknij tutaj.

Komentarze

  1. Do sernika polecam twaróg z Lidla, jest identyczny ,a nawet bym powiedziała lepszy niż taki z Polski
    SPEISEQUARK MAGERSTUFE ,jest pakowany po 500 g w takim dużym kubeczku jak jogurt. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mozna ser bialy kupic w Niemczech na sernik ,aldiku ,lidl, jest w opakowaniu jak ,jogurty po 500g zmielony ser bialy ,oprocz tego mozna rowniez kupic serki homogenizowane ,co roku kupuje I pieke sernik I zawsze wyjdzie, polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. Mozna tez w polskich sklepach online np. www.polski-supermarket.de

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Gdzie w Niemczech kupić polską kaszę? | Szwabska ziemia blog

Gdzie kupować i sprzedawać w Niemczech używane ubrania? | Szwabska ziemia blog